Änglavakt

För den som tror att det finns förklaringar på livets gåtor och även medicinska problem och vill få detta problematiserat skall definitivt se filmen Änglavakt.

En överklassfamilj drabbas plötsligt av att barnet råkar ut för en olycka med svåra konsekvenser.

Dramat karakteriseras av oenighet mellan makarna när det gäller just om tron på något övernaturligt kan rädda deras son.

Jag hade inte väntat mig något speciellt inför filmen. Och jag gick därifrån med en si så där känsla.

Izabella Scorupco och Michael Nyqvist är två fascinerande skådespelare. Men jag tyckte ändå att mannen som spelade det övernaturliga inslaget i filmen gjorde den klart bästa rollprestationen.

Filmen ställer frågan om hopp och tro är realistiska inslag i tillvaron och när det är dax att överge tron på övernaturliga väsen eller hålla fast vid tanken att allt ont kommer att övergå till godhet.

På köpet fick jag en snabb repetion av skolfranskan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0