Melodifestivalen

Jag kunde inte förstå varför deltagarna i tävlingen inledningsvis var klädda i överdragskläder som påminde om de badrockar som boxare uppträder i när de entrar ringen. Jag tycker att symboliken när det gäller en sångtävling borde vara en annan än att kombineras med kraft. Bättre hade varit att symbolisera med stil och skönhet och något konstnärligt inslag.

Vad hade Dolph Lundgren där att göra? Han symboliserar också kraft och styrka och möjligen också någon form av action i styrkans mening.

Måns blir säkert nästa Skansen ledare.

Jag noterade i veckan när jag hörde Jessica Anderssons sång på radion att jag trodde hon skulle hamna högt upp.
Och hon är ju också skön att se på och desutom inga dansare runt hennes arrangemang. Billig och bra att skicka till Oslo.

Salem Al Fakir borde ha vunnit. Antagligen var det en majoritet av unga flickor som röstade fram vinnaren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0