DN galan

Jag brukar vända om till text TV och skruva ned ljudet när jag ser på en kanal som är reklamfinasierad och pausen kommer.

Samma aktivitet utförde jag i går när de tröttsamma intervjuerna med Bolt läggs in och även när Gärderud och Hård skall analysera varför Bolt inte springer lika avslappnat och välkoordinerat som när han var som bäst.

Varför var det inte lika många fotografer som plåtade tjejen som vann 5000 m som när Bolt gick i mål efter ett mediokert 200m lopp. Jo jag vet att han slog den förnärvarande bästa världseliten. Tjejen fick ensam förutom den som bar diamanten gå upp på pallen och hämta diamanten som hon sprungit till sig. Det tyckte jag inte om.

Vad jag hade tyckt om hade varit om jag hade fått höra om historien bakom varför Cheruiyot hade börjat med löpning.

Jag är mer intresserad av hur mer "ordinära" friidrottare hanterar situationen som gör att de kommer tvåa eller trea jämfört med den oerhörda fixering vid enstaka superstjärnor. Hur tränar Thorkildsen för att tio år i rad hålla sig bland de två bästa?

Fick vi veta varför Harrison så totalt klappade igenom på 400m häck? Hon hade varit ett intressant intervjuobjekt. Men det kanske fanns naturliga förklaringar som mikrofon tjejen redan visste. Jag antar att gaget hade motiverat en intervju.

Kan Uchov prata engelska annars finns det möjlighet till tolk.

Diskus var också en gren som jag ser var med på programmet men den grenen kanske visades innan klockan strax efter åtta då jag började titta. Ser att min träningskompis visserligen på avstånd i hallen presterade bra.

Ett stort plus till arrangören. Musiken var borta. Nu återstår det att förändra den tröttsamma speakerfunktionen.
Sluta med att tjuta ut namnen på deltagarna vid presentationer och ta efter flygplatsvänthallarna, således informera bara om det nödvändigaste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0