Nu är det gjort del 2

I maj blåste det som aldrig förr. Antagligen föranlett av de ökade CO2 utsläppen från den allt mer intensivare transport sektorns ökning. Det innebar att lusten att ge sig ut på cykelrundor var noll. Styrketräningen höll jag benhårt i trots ibland soligt väder som gjorde att vaktmästaren i hallen undrade varför jag satt inomhus och hojade. Jag förklarade att några kamrater hade föreslagit ett privat race runt Vänern. Vaktmästaren förstod och fortsatte med sitt.

Jag kommer inte ihåg när datumen 14-15-16 juni bestämdes för kraftprovet men kanske i samband med bildspelet från Axels Rom färd.

En tidig morgon in i juni ringde folkhälsodebatören och undrade om det inte var dags för en träningsrunda inför nästa veckas kraftprov. Jo, visst Söndag em passade inblandade bra. Jag missade samlingplatsen vid Våxnäs centrum och snurrade runt vid Våxnäshallen och ner mot KMTI i ca en kvart innan kompisarna dök upp. Under tiden jag väntade kom ordföranden i Kds cykelsällskap sakta cyklande efter en strapatsrik konstrunda i blåsten.
Mötet innebar att jag fick låna hennes sadelskydd som innehåller en gele klump som senare lägger smärtan i baken vid långvarig nötning.

Träningsrundan avverkades på ca tre timmar och gick upp mot Forshaga och Klarälvsbanan hem. Vissa praktiska saker avhandlades kort efter rundan. Axel skulle höra av sig om tid och plats för starten mot Kristinehamn.

På Måndag ringer Axel och berättar att folkhälsodebatören drabbats av feber och inte kan delta. Surt! Axel säger att han hör av sig om start tid senare.

På Tisdag är jag på Speedway i Hagfors. Långt i från min favoritsport men ett möte med idrotthistoriska sällskapet där jag deltar som en av kontaktmännen för Kd kommun gör att jag är med.

När jag kommer hem öppnar jag mejlen och får reda på att avfärd är bestämd till 1000 Onsdag från N:a Karlsholmsg. Jag mejlar tillbaks att jag väntar vid Klaraviks cykelaffär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0