Gudrun

Jag önskar att medborgarna kunde rösta enligt en viktningsmodell. Då skulle jag ge en del av min röst till Gudrun Schyman. Hon är emot militarismen och vill avskaffa försvaret och tror inte på att Gotland kan försvaras med militära medel och hon tror inte att Putin är ett hot mot Sverige. Jag håller med henne.
 
I går när Iran kom överens med övriga världen att inte utveckla kärnvapen åtminstone inte under en femtonårsperiod var det ett exempel på hur förhandlingar om det mest otroligt kontroversiella kan resultera i en mer avspänd värld. Om inte Iran bluffar.
 
Likaså överenskommelsen med Grekland.
 
Varför möta hot med likasinnat hot? Bättre då att möta Rysslands intervenering på Krim och intrånget i Ukraina med samtal om fred och försoning. Jo, svarar regeringschefer men när inte det hjälper vad gör vi då? Fortsätter in absurdum är mitt svar. Möta hot med hot innebär ett sämre alternativ än förhandlingar in absurdum. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0