Eva Busch Thor

Vete tusan om jag inte går över till KD om jag nu skall rösta på enbart en partiledare. Jag kom in en bit in i hennes Almedals tal. Vilken lysande politikerbegåvning. Helt avslappnad står hon utan manus och pratar om viktiga politiska sak frågor. Hon förklarar och nyanserar. Tänk om! Tänk om vi finge två så skickliga politiker som KDs ledare och Annie Lööf som statsminister och vice statminister. Kvinnorna tar över i svensk politik. Släng Er i väggen, kosymnissar!  Eva Busch Thor kommer att höja intressen för politik i landet och göra partiledardebatterna
till shower.
 
jag kan ha andra tankar om hennes syn på straff. Unga omdömeslösa personer som är offer för en våldsideologi skall tillfälligt ha stränga tillrättavisanden och vara föremål för SÄPOS övervakning men livsstidsstraff för ogärningar begångna i förvirrat tillstånd bör inte förekomma i en rättstat som vårt land. Dock flertal mord begångna i krig är en svår handling som skall bedömas hårt av en raättstat.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0