Djurgården - Änglarna

Kryssade mellan V75, Touren och fr o m kl 1600 ägnade jag mig huvudsakligen åt fotbollen. Härligt grön gräsmatta och ypperligt väder men vilken undermålig fotboll. Undrar hur lagen tränar och förbereder sig mentalt för att prestera såååååååå dåligt? Jag förstår att inte kommentatorerna vill göra ned det som visas fullständigt i botten det skulle låta för negativt och vara dålig reklam för kommande sändningar. Coacherna verkar inte alltför missnöjda med prestationerna som de är ansvariga för. Passningsspelet är obefintligt, ideliga felpass och det verkar ibland som spelare slår i från sig bollen i omöjligalägen till ingenstans. Resonerar dom bäst att bli av med bollen? Istället för att försöka vända upp eller stanna och börja om. Vad trött jag blir på dessa ideliga frisparkar. Hur många kollisiner och liggande spelare förekom i matchen? Till slut blir det så tråkigt att jag sitter och tittar på klockan och väntar på att den förväntade underhållningen skall ta slut. Individuella prestatione, ja Adam Johansson i IFK är bra, löper och försöker få till något konstruktivt, ingen tillfällighet att han tillsammans med Alex svarade för förarbetet till ett snyggt mål i matchen mot Helsinborg. Annars är IFK väldigt uddlöst och tekniken hos spelarna bristfällig. Landslagsspelaren Alexandersson saknar kondition och orkar inte springa med i anfallen. Pontus Wernblom håller han Allsvensk klass? Tur att blott 17 åriga Robin Söder släpptes in och turligt fick bredsida in bollen i öppet mål i sista minuten till seger för blåvitt med 2-1. Det är inte roligt att se en del av supportrarna stå och spotta på varandra hoppas det är någon som förbjuder hopen att komma till nästa match.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0