En del av dag god som någon

När jag cyklade till hallen för styrketräningen, tänkte jag, i dag skall jag tänja på de fysiska gränserna.

I omklädningsrummet träffade jag två kanotister som höll på att fräscha till sig efter avslutat pass. Tala om överkroppar som träningen ger dessa individer, troligen en bland de hårdaste idrotter.

Väl i smeten började jag med biceps och magövningarna. Ryggövningarna pumpar ut det mesta ur kroppen och i varje en mnuters vila tänker jag: snart är jag sittande vid benmaskinen måtte det gå undan.

Stönande och frustande på väg från bellybacken hälsar jag på vaktmästaren som inte är förvånad över mitt flåsande.

Sätter mig ned och slurkar ur vattenflaskan. Skönt nu till de två benövningarna. Jämfört med ryggslitet är det rena vilan men ändå det sista setet liggande på magen tar ut de sista syremolekylerna upp till 85%.

Nu återstår dippsen. Klarar 2x11 men missar den sista och orkar 1x10.

Bollövningarna går jag på hårt och klarar att uppfylla pensumet.

Avslutande trettio minuters cykling går på den beömda viljan.

Pratar med Karate Jim efter träningen. Alltid kul att utbyta meningar om träning med initierad personal.

Cyklar hem och testar pulsen och benstyrkan i måttliga uppförsbackar vid Fredricelund.

Väl hemma värmer jag ärtsoppan under tiden äter jag sill och potatis som förrät med tillbehör.

Himmelska höjder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0