Rösta rätt

Värmländsk offentlig administration tycker jag saknar all kontakt med sans och förnuft. Jag medger att jag kan vara lika vag i den uppfattninge som vad ansvariga politiker tycker det behövs för att administrera 270 000 människor.
Jag går i gång på signaturen Orvar på insändar sidan . Socialdemokraterna i Grums vill enligt Orvar tillsätta en tjänst som näringslivsutvecklare enbart för Grums kommun. Hur många näringslivsutvecklare finns det i Värmlands 16 kommuner? Jag anar att det finns allt för många som har en ytterst otacksam uppgift. Oprecisa uppgifter från politikerna som hoppas på att vederbörande skall kunna ta ner månen för att symbolisera med något ytterst omöjligt för en enskild befattningshavare. Jag förstår att tjänstehenen inte skall jobba ensam utan som Orvar påpekar finns det i kommunen kompetenta tjänstehen att bolla ideer mot. Och inte enbart i den egna kommunen finns kompetenta kolleger utan ordnas möten med motsvarande tjänstemän i Region Värmland kan ideer om samarbete över kommungränserna få betydande effekter eller ivarje fall kan kommunrepresentanten ha förhoppningar om sådana.
Något är galet, sjukt, grymt och kosmiskt fel med den Värmländska offentliga administrationen. Vi värmlänningar måste skärpa oss och tänka till när vi röstar nästa gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0