Mästarnas Mästare

Jag lockas  av Cronemans krönika i DN idag att än en gång uttrycka min oförståelse över hur Mästarnas Mästare kan bli den publiksucce som programmet har bivit. Jag har betraktat mig som mer intresserad av sport än genomsnittet och är fortfarande, troligen, fast jag försöker att intala mig att intresset är i avtagand till förmån för annat. 
 
Mästarnas mästare konkurrerar med Babel. Ett intressant program för den som är intresserad av litteratur och som kan ge hjärnan något att jobba med och inte minst impulser till läsning av inbillar jag mig god litteratur.
 
Jag tycker det är rent löjeväckande att ta del av gamla idrottsstjärnors nu tävlande mot varandra i att butta tunnor uppför sluttningar med mera löjligt konstruerade aktiviteter av SVT. Jag håller med Croneman om att det kan vara intressant att höra snacket runt middagsbordet om stjärnornas tyckande och tänkande om livet överhuvudtaget men resten rent strunt. En och annan idrottsstjärna deltar i rundabords samtal i programmet "Stjärnorna på Slottet". Det räcker.
 
Forsberg m fleras brillianta uppvisningar inom respektive idrott har jag sett. Nog av det. i dag finns det efterträdare inom discipliner som är lika virtosa som sina föregångare att kolla på. Det räcker.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0