TV Sofforna

Ett av de mest pinsamma inslagen i de sk TV sofforna på mornarna är när sportjournalister analyserar och försöker att förklara varför det ena eller det andra hände på planer eller i individuella idrotter. Nu senast är det Hammarbys målvakt Shaban som oduglig förklaras.

Är man sportjournalist måste man väl ändå förstå att en enskild lagmedlem i allmänhet inte är skyldig till att ett misstag begås. Har det någon som helst betydelse hur situationerna såg ut innan misstaget begicks? Nja säger ?sofforna? men det är mycket roligare och har betydligt större underhållsvärde om församlingen snaskar ner på den enskilde lagmedlemmen. Det är inte så intressant att på ett kunnigt sätt analysera hela laget uppträdande.

Återigen vill jag uppmärksamma den idol dyrkan en hockeymålvakt kan få om det är så att motståndarlaget skjuter ett antal skott mitt i magen på målvakten. Då har vederbörande räddat hela laget från ett förödmjukande nederlag eller hållit siffrorna nere.

Ersätt sofforna med inslag som har nyhetsvärde och informationsvärde så att eventuella tittare kan få sig något till livs om sport eller annat samhällsnyttigt och inte detta eviga spekulerande och tyckande. Det är bara pinsamt. Tur att jag kan stänga av eländet.

Kommentarer
Postat av: Kanf Keato

Håller med dig, dom där soff-experterna borde många gånger hålla sig till någon annat. Även om jag kan hålla med om just Shaban insatser har varit tveksamma. Men annars så tycker jag att dom många gånger berömmer helt fel personer.

Som när dom säger att en hockey målvakt inte gjorde någon speciell insats, han fick så enkla skott osv. Beröm försvaret då, som ger honom fri sikt så han kan göra sitt jobb då.

2008-04-14 @ 12:41:14
URL: http://kanf.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0