Hej hopp

Det finns all anledning att hylla FBK och deras insatser för Värmländskt idrottsliv. Att i tänkbar hårdaste konkurrens ligga trea mer än halva elitserien gången är en utomordentlig prestation. I en glesbyggd som den Värmländska ha förmåga att år efter år hålla sig kvar i den yppersta eliten är berömvärt. Endast några få hårt arbetande individuella idrottskämpar har haft styrkan att uppvisa något liknande. Nu är det en viss skillnad att lyckas som organisation där det gäller att få ihop många motstridiga viljor. Att kämpa ensam är mångdubbelt svårare och därför skall våra hjältar hyllas mångdubbelt. Jag träffar på den s k marknaden ungdomar som envisas med att träna till bristningsgränsen av sin förmåga. Det är så att ögonen tåras när jag träffar på dem i omklädningsrum eller ute på träningsbanan. Hade jag själv haft den träningsdisciplin som aktiv som jag har idag vete tusan om jag inte varit bland tio i topp i en av medel eller långtistanslöpningarna på den tiden. Att kunna koncentrera sig på träning och fria aktiviteter är det absolut värdefullaste jag upplevt i mitt nu snart 64 åriga leverne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0