Julklappar

Årets julklapp sägs vara en spikmatta. Samtidigt sägs det att handeln tillhandahåller det kunderna vill ha. Jag undrar om det inte är en mördande reklam som bestämmer vad en del av konsumenterna väljer åtminstone tror jag det just i det här fallet. Och tyvärr är det också just i det här fallet så att konsumenten blir grundlurade. Dels har inte spikmattan den effekt som pådyvlas dels kommer den i de flesta fall att ligga i förrådet och samla damm.

Årets trendigaste julklapp sägs vara en halsduk och inte vilken halsduk som helst utan en som täcker och snör till ordentligt om halsen. Hur många husägare är det som om de nu har en rökavvecklings process som tillåter luft och rök att försvinna uppåt i atmosfären från deras byggnad täcker eller tar bort systemet för att luft och rök skall stanna kvar i huset?

Tidigare års julklapp har jag hörts säga vara en bakmaskin. Hur många av de bakmaskiner som eventuellt såldes det året har kommit till användning?

Jag hörde att julhandeln omsätter 68 miljarder och då mäts allt vad som säljs i december. Tyvärr har jag inte hört vad en normal månad omsätter i handeln.

Det sägs att en husmor förr i tiden lade 4 timmar om dagen i köket. Motsvarande siffra i dag är tolv minuter. Fyra timmar läggs i dag på att springa fram och tillbaks i städernas köpcentrum.

Själv önskar jag mig en V75 Harry till den 26 december. Möjligen en biljett till FBKs hemmamatch mot HV den 30 december. En upplevelse alltså men i det här fallet söker jag spänning och den upplevelsen är inte vidare trolig eftersom tidigare matcher har givit ett underskott till FBKs nackdel med 1-26. Allt kan hända när det gäller idrott så varför inte? Ett litet aber när det gäller just den här klappen är att jag gärna vill ha en kompis att gå med.

Starka och goda drycker som stimulerar intellektet är också en välkommen julklapp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0