Olsson

Jag satte mig som vanligt efter cykelturen denna gång blev det Kilsrundan med datorn och en mixed öl på terrassen för att gå igenom de vanliga siterna. Kom till GP och får gåshud över hela kroppen. Olsson har hoppat 17,24 i Ögrgrytes öppna klubbmästerskap.
Drömmen vore att få se denne yngling överst på prispallen i VM i Berlin. Då kommer tårarna garanterat att trilla ned för kinderna när "Gamla Du fria spelas".

Annars en underbar dag efter väderdebaclet igår i samband med Götas GP tävlingar. Fantastiskt bra startfält med det beror väl på dels Karlstads goda rykte som arrangör men även på att friidrottstävlingar numera är en ganska sällsynt företeelse jämfört med sjuttiotalet då samtliga svenska elit idrottare tävlade sönder sig före internationella mästerskap.

Hjälpte grannen med att hämta ställning avsedd för målning av huset. Båda jobbade han i Sthlm så vad göra annat än att anlita goda vänner. Rent nöje att hjälpa till det lilla jag kan. Trevligt samspråk med uthyraren. Jag noterade hans bukliga överarmar och frågade om styrketräning. Jodå inte i dagarna men annars. Var det 125 eller 145 kg i bänkpress tre ggr?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0