Skolan

Alla har gått i skolan därför verkar det som alla skall vara med och bestämma om hur,när och varför. Dock är det så att vi har en profession som kallas för lärare. Mern de verkar ständigt eller i varje fall då och då kanske inte så ofta bli överkörda av elever och föräldrar som vet hur pedagogik skall vara och vilken pedagogik som passar bäst för min älskade unge. Understödda av främst forskare från Karlstad Universitet vars verksamhets kvalite ifrågasätts av högre instanser.
Inom andra kommunala verksamheter kan inte jag som kommun innnevånare komma och påstå att  verksamheten bedrivs på fel sätt och att hänsyn tas till argumenten. Möjligen kan jag föreslå förändringar som medborgare men hur sannolikt är det att mina förslag tas på allvar.
I skolan är det direkt access till berörd lärare som får ta emot både det ena och det andra från föräldrar.
Möjligen kan det också vara så att somliga lärare tackas för berömvärda insatser av elever och föräldrar. Är det någon som har hört om sådana aktiviteter i massmedia?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0