Diverse

Bra att Littorin läste mitt blogg inlägg om"Ungdom och samhäll". I veckan talade han om att 60 000 ungdomar skall få praktikplatser i statliga organisationer.

Klart är att det är problematiskt för många byråkrater att ta emot praktikanter när de inte själva har full sysselsättning.

Kan vara en fördel på långsikt förstås att fler får insyn i våra många gånger ineffektiva organisationer.

Däremot är jag säker på att det finns många arbetsplatser där en praktikant verkligen kan komma till nytta som hjälp med relativt enkla sysslor.

I veckan fick arbetsförmedlingen återigen kritik av RRV för bristande måluppfyllelse och dålig utvärdering av verksamheten. Rapporten beställdes av mig och ligger nu på köksbordet för genomläsning.

Läste på GPs sida att ett företag i Göteborg suger snön från taken i stället för att med handkraft skotta ned snön på marken och sedan återigen ta ett ryck med kroppskrafterna och få bort den vita massan från trottoatren.
Inte bra för att få ned arbetslösheten, förstås.

I dag har jag kollat på en utmärkt live sändning från ISM i friidrott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0