Om ingenting

När jag skottade i dag slog det till i hjärnan eller knäppte snarare att jag i föregåeende inlägg hade använt mig av ordet bottenlöst när jag menade bottenfruset.

I alla fall ett bekymer mindre. Nu är garagetaket skottat. Hustrun klvev modigt upp för stegen och entrade snömassorna. Grannen kom till hjälp. Dock utan skyffel. Skyfflarna var slut. Om garagetaket rasar gäller inte försäkringen däremot gäller försäkringen om hustaket rasar, vilket vore förskräckligt onödigt.

Kul med grannar som det går att skämta och skoja med.

Ingen vår i sikte rapporterar media. Annars är 20 februari riktmärke för vårtecken i södra landsändarna.

Blev väckt i eftermiddagsslumern av en annan granne. Takarbetet sprider sig som en löpeld. Alla har inte tillgång till stegar. Grannsämjan gör att jag villigt lånar ut.

Undrar om det blir något firande av svärmors 81 års dag. Snön kanske ställer till det.

Glädjande nog verkar av insändar stormen att dömma badhus frågan bli svår för de maktfullkomliga regenterna i kommunen.

Undrade om inte grannen som jobbar på dagis skulle vara betjänt av fem ungdomsarbetslösa praktikanter. Hon höll med att det skulle vara bra.

Däremot är hustrun tveksam om de skulle vara till någon nytta. Hon tror att de mest skulle vara ivägen. Hur är det med eventuella läsares åsikter i frågan?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0