Mästarnas mästare

I går blev det att jag kollade på "Mästarnas mästare" delvis också för att jag var nyfiken på om programmet är så urbota löjligt som jag tidigare kritiserat det för.

Alla mina farhågor besannades. Nu har jag glömt bort vad första tävlingsmomentet bestod av men det andra var att spela fia. Det hade behövts en helikopter för att tittarna skulle kunna följa de olika turererna i spelet.

Sedan var det dax för att stapla fyrkantiga stenar sådana som det är modernt att lägga vid villainfarter numera.
Om den sista stenen gjorde så att stapeln ramlade ner så var vederbörande utslagen. Efter tävlingsmomentet förklarade programledaren att poängberäkningen som avgjorde tävlingsmomentet berodde på hur många stenar som staplats. Vette katten om poängberäkningen också hade att göra med stenarnas storlek. Fst jag tyckte att alla använde samma stenar. Så kan det förstås inte ha varit. Nu tyckte jag det började bli riktigt töligt och satt och vred mig i soffan.

Mellan de olika tävlingsmomenten reprisades det från Thomas Gustavssons fenomenala karriär som skridskoåkare. Och den var verkligen fenomenal och överträffar det mesta i form av vilja och träningsflit inom svensk idrott. Jag skulle önska att han med fl aktiva inom SOKs styrelse hade ett mer kritiskt förhållningssätt till den övergödda byråkratin inom speciellt SOK men också RF.

Oj vilken höjdare att se Patrik Sjöberg och Stefan Holm laga köttfärsås.

Och så var det dax för vem som skulle åka ur tävlingen denna gång. Sjöberg fick välja vem han skulle möta i svärd kampen. Varför det blev just Sjöberg som fick välja uppfattade jag berodde på att han blivit sist i dagens tävlingsmoment vid sammanräkningen. Han valde Gustavsson. Utgången var given på förhand. Den store Sjöberg med långa armar och fingrar var som att släppa in en flugviktare i en boxningsring tillsammans med en tungviktare.

Jag får stå ut med att jag missade Kunskapskanalen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0