GE Galan

Synd att inslaget från GE Galan var nedkortat. För den friidrottsinitierade hade det varit intressant att se nya svenska medeldistanshoppet Johan Rogestedt avsluta med 28,4 på de sista 200 m. Talangen är född -93.

Jag utbrast spontant, när jag fick se Emma Green i ansatsen och upphoppet på de lägre höjderna, vad snabb och explosiv hon har blivit. Tyvärr blev det som många ggr förr 1.92. Möjligen skall Emma gå in på 1,89 för att spara på krutet till 1,95 och några cm till.

Olsson, vilken imponerande kille. Han utstrålar pondus och självsäkerhet. Svenska folket behöver som referenten gjorde påminnas om hans meritlista fler gånger. Mycket talar för att han i sommar kommer att hoppa långt.

Men vad hände med Lena Berntsson 7,53 när hon borde ha gjort 7,25?

Tyvärr står Mattias Claesson och stampar på 1,48 tider. Dax att tillämpa Coes träningsmetoder med stenhård cirkelträning. Jag är en ivrig åskådare till hur det tränas några dagar i veckan. Jag efterlyser just den träningsformen för sprinters och medeldistansare men även andra kan ha nytta av ett sådant upplägg. Möjligen tränas det så på andra tider än vad jag kan iakta.

Kul med Ulrika Johansson. Jag tycker hon är en ödmjuk och go tjej när jag lyssnar till hennes korta intervju inslag. Hoppas hon kan pressa ned sig ytterligare 4 -5 sekunder på 1500 m.

Iaktog Philip Nossmy när han tränade i hallen. Vilken talang! Men hur har David Oliver fått sina axelmuskler?

Michel Torneus kan han överraska i Barcelona. Konkurrensen i längd verkar stenhård. Kanske fodras 8,40 för att komma på medaljplats.

Nu fick vi inte se Niklas Wiberg men han uppfattar jag också som lite av en Olsson typ.

Skall bli kul att följa kommande inomhus tävlingar och VM. Jag får intrycket att friidrotten i landet är på gång även om mer finns att göra i rekrytering speciellt genom att jobba effektivare mot skolorna. Det är kul att träna i hallen och få tillfälle att småprata med många när det passar sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0