Beställning

I dag beställde jag en åtgärd för min kropp hos Värmlands läns landsting. Uppskattningsvis kostar åtgärden utan att jag vet så mycket om det men i alla fall säkert 50 000.

Bemötandet telefonledes var inte det jag hade förväntat mig om jag gjort motsvarande beställning utav en vara eller om jag hade haft möjlighet att välja konkurrerande företag.

Men i alla fall blev slutsatsen att jag skulle återkomma om fjorton dagar och höra efter hur ställningen var beträffande min beställning.

I nio fall av tio om det gällt ett privat företag hade säkert vederbörande bett att få återkomma och bekräfta att beställningen skulle effektueras vid viss tidpunkt eller jag hade fått en bekrftelse.

Ordet prognos fanns inte i vederbörandes ordförråd.

Jag drar omedelbart slutsatsen kanske något förhastat organisatione är en aning ineffektiv och kan förbättras på några punkter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0