Inges recept

I dag fick jag träna ensam ty min träningskompis hade fastnat vid ett tekniskt problem med sin kära kärra.

Genomförde träningen med gott resultat.

Tänkte jag åker och släcker törsten hos min svåger men nej ingen auto vid infarten.

Hem till receptpärmen för att hitta något gott att bjuda min kära hustru vid hemkomsten från jobbet.

Dock alla recept innehöll komponenter som ej fanns i skafferi.

Fann på råd ringde grannnen och frågade om saknade receptdetaljer. Men nej ingen träff. Men däremot kuliga video och bilder från passerad helgs festligheter. Det är roligare efteråt än när jag står mitt i festligheterna.

På väg hem från en god grannens bjudning på stark dryck fann jag på råd hos andra grannen. Hundraprocentig träff.

Väl hemkommen till spis och bänk tilllagade jag den underbaraste kyckling gratinerade ja vad skall jag kalla denna läckra rätt.

Tag en kastrull och sätt på spisen. Fyll den med 1 msk mango chutney, 1 dl chilisås , 1 tsk paprika pulver, 2 1/2 tsk stark curry, 2 vitlöksklyftor, 2 dl creme fraiche, 3 dl grädde, 1 buljongtärning.

Till detta olje pannan rikligt och skala potatis för att sedan skivas och stekas i oljan. Till detta rikligt med det härligaste röd vin som går att uppbringa.

Gärna en fräsch sallad till. Gott och enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0