Mästarnas mästare

Jag sitter i köket och läser på nätet. TVn står på och jag förstår att det är "Mästarnas mästare" som drar i gång för andra året.
För de tittare som är ointresserade av idrott måste det vara ett gyllene tillfälle att använda avstängningsknappen på dumburken.
Jag har säkert många som med mig avstår från programmet trots sitt stora idrottsintresse.
Att återigen få höra dessa utslitna svar på intervjuerna som ex "det är bara att köra" är inte bara tröttsamt utan verkligen tröttsamt dumt.
En del inslag är årskrönikor i repris. Hur många ggr skall vi se dessa prestationer?
Har Public Service TV så lite kreativa ideer att de måste för tionde gången visa alla våra idrottsstjärnor i repriser och då i fjantiga påhittade konstruerade tävlingar som är så löjliga.
Tacka vet jag Vetenskapens värld och Naturen och vi. Fler program av kalibern Uppdrag granskning går också för sig.
Tur att det finns alternativ som Kunskaps kanalen och TV 24. Matprogrammen är lärorika och kan föda en och annan ide vid spisen.
Givetvis är det en populistisk höjdare att tussa ihop Holm och Sjöberg. Är det någon som tvivlar på utgången?
Det skulle inte förvåna mig om tittarsiffrorna är en av de högsta för vinterns prgramutbud.
Jag undrar om det är en förtäckt semester för TV teamen att få åka till värmen under den kalla årstiden. Så klart är det en välkommen extra förtjänst för de avlagda före detta stjärnorna som nu inte har lyckats skapa sig stabila inkomster efter idrotts karriären slut.
När TV gör en produktion måste ledningen och enhetscheferna ha ett syfte med programmet. Vad är syftet med Mästarnas mästare.
Ett svar finns: Ren och skär sömnig underhållning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0