Senast lästa bok

"Prinsessan av Burundi" av Kjell Eriksson. Boken fick jag av min bokunnige gode vän när han hörde att jag läst "Öppen grav".

Boken är den sjunde av KE och gavs ut 2002. Öppen Grav var den trettonde och senaste. Jag har blivit biten av KE och skall försöka läsa några till av hans produktion.

Efter två böcker känner jag till miljön och personerna väl. I P av B är en av huvudpersonerna kriminalinspektör Ann Lindell barnledig men kan ändå inte slita sig från arbetet.

Handlingen utspelar sig denna gång i bland stadens delvis utslagna människor. Spänningen byggs upp på ett skickligt sätt som gör att läsningen går fort.

KE skriver om olika karaktärer på ett sätt som gör att jag har lätt att tycka om dom eller ogilla.

Det blir till att besöka bibblan och kolla vad som finns av KE.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0