Media

Jag tillhör de som aldrig funderar på att köpa en kvällstidning. Jag läser DN regelbundet och ganska regelbundet GP. Därutöver lyssnar jag på P1. Programrangordning: Ring P1 varje vardag 0920-1000, Lördagsintervjun 1300 - 1330, Godmorgonvärden Söndagar 0900-1000. Jag läser också Dagens Arena och då och då Newsmill på nätet.
Lokaltidningarna kollar jag översiktligt speciellt insändar och debattsidorna.

Mycket överraskande kom rapporten om Arbetmarknadsministerns avgång i dag på morgonen för mig. Jag tittar  ofta på riksdagsdebatterna och till en av mina absoluta favoriter har varit arbetsmarknadsministern. Han har en trevlig framtoning och ständigt glimten i ögat men mycket skarp i argumentationen. Saklig och kunnig. Och han har varit en av kreatörerna för en av de nödvändigaste reformerna på den politiska arenan. Att sjuka skall vara sjuka och de som inte är sjuka skall synliggöras genom arbetsförmedlingens försorg.

Littorins debatter med oppositiones företrädare har varit de bästa i riksdagen.

Jag förstår inte att stora delar av befolkningen snaskar i personers privatliv. Och att företrädare för tidningar visserligen kvällstidningar men även kvällstidningar drivs av seriösa chefredaktörer ägnar sig åt att ringa minderåriga barn och fråga om pappas hälsotillstånd och diverse andra ovidkommande frågor.

Och värst av alla är förstås Hänt i veckan, Allers och allt vad dessa tidningar heter. Det är förvånande att det finns en marknad för all denna snaskighet.

Tyvärr är det människor med de allra minsta resurserna som köper dessa tidningar och tyvärr många äldre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0