Förmiddag

I går besökte jag för andra gången sjukgymnasten. En kompis från friidrottstiden. Det är bra att känna varandra från en annan verksamhet än den för just detta tillfället. Även om vi två inte har träffats mer än sporadiskt sedan dryga trettio år. Det gör att mötet blir mer avslappnat och frågorna rakare och svaren också antar jag.

Första gångens möte och överenskommelse om övningar gick vi igenom och jag konstaterade att fram och baksida lårens övningar inte hade genomförts. Jag har inte några sådana maskiner i hemmet och jag hade heller inte varit på topp för att ta mig till hallen. Därenot hade jag förbättrat mig i enbensstående övningen och ökat vesäntligen på tåhävningarna.

Kompisen tipsade mig om elastiska bandet vilket jag inhandlade och skall försöka arrangera i hemmet på något vis. Cyklingen började jag med så smått redan i dag när jag efter besöket kryckade till hallen och kom upp på motionscykeln.

Kul med besöket i hallen. Dels för att jag hejade på en annan  god vän och dels för att akrobaten upptäckte mig på cykeln och sträckte upp armen till en igenkännande hälsning. Det var ett par månader sedan vi hejade på varandra. Kom också i samspråk med en utav göta friidrottarna som jag pratat med tidigare.

Kul att jag tog initiativ till besöket i hallen. Jag kryckade hemåt efter att ha cyklat i 20 minuter och hustrun höll på med trädgårdsysslor men hade trots det lovat att hämta mig någonstans efter vägen. Och så blev det. En givande förmiddag.

Kommentarer
Postat av: Emil

Bra jobbat krutmorfar! Snart kan vi rulla på Avenyn :)

kram

2010-05-29 @ 22:17:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0