Trädgårdsarbete

Förmiddagens rehab ersatte jag med trädgårdsarbete. 

Benen och armarna käns svaga som efter det värsta mjölksyra passet. Beror det på att jag sågat ned tallhäcken på tomten med en rostig och omodern såg, ja inte bara på tomten för häcken sträckte sig ut över promenaden.

Säkert har många flanörer och motionärer och inte minst snöplogens förare tänkt att när skall fastighetsägaren ta sig ann häcken. Jo då plogens förare visade mig i vintras att backspegeln hade blivit demolerad. 

Kvar står stommen av tallplantorna. Rena rama konstverket. Hustrun är inte överens med mig om det konstnärliga i vad som finns kvar. 

Nu återstår två kraftiga och höga buskar som likaså skall till förgängligheten plus en död rönn.

Trettio år gammal trädgård har förväxt sig till följd av ägare utan motorsåg. Nu är målsättningen att åka runt och kolla vad som skall växa de närmaste trettio åren på ägorna.

Bort från tomten skall skräpet. Det blir värre det. I arbetet deltog en liten varelse med stort intresse.

Först föreslog jag att vi skulle ta bort några grenar som hängde farligt över gångstigen men motivationen ökade efter hand. Tänk vilka krafter som finns inombords bara de lockas fram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0