Nu blev det äntligen av

Tog fram biken ur förrådet på förmiddagen och pumpade upp nabbdäcken till 4 kg. Annars inga åtgärder utan lite lera se'n senaste höstutflykten till svampskogen fick sitta kvar.

Plockade på mig kläderna. Underställströjan fick duga och ovanpå den gul reflexväst. Cykelbyxor som jag tror jag fick i julklapp om det var i år eller förra året kommer jag inte ihåg. Den enda pinal som jag inte hittade var den lilla cykelväskan för att ha telefon och eventuellt plånbok i mest för om någon skulle hitta mig i diket så kan de snabbt kolla vem jag är.

Så bar det av efter en runda runt kullen mest för att kolla så inte cykeln krånglade. Den vanliga Kilsrundan förstås till att börja med. Ett lätt medvind gjorde att jag blev övermodig och trodde att kroppen var som för två år sedan då jag cyklade senast.

Skaplig mellan tid till första tidskontrollen 27,40 men som sagt avar det berodde mycket på medvinden men också på att jag tränat lårmusklerna sedan september. Andra tidskontrollen uppe vid bron som går över 45 var också godkänd, 50,15. Nu började känningar i ryggen och sittmuskeln började längta efter stå läge.

Stannade vid Grava kyrka och klunkade i mig lite vatten. Upp mot Grava kyrka var det rejäl motvind. Jag tyckte att jag höll skapligt ändå.

Efter vattendepån blev det allt jobbigare och tankarna började arbeta med att "bäst att ta det lugnt så jag tar mig hem". Det behöver inte blåsa motvind mycket för att det skall bli jobbigt på biken speciellt efter 1,5 timmas trampande och med otränad individ i sadeln i varje fall när det gäller cykel.

Uppför Önnerudsbacken gick det omåttligt sakta och det var inte långt i från att jag fått stiga av hojen. Väl hemma stannade klockan på 2 timmar och fem minuter.

Kollade tillbaks på bloggen och hittade en runda 2009 någon gång i juli som avverkades på 1,52.

Nu skall det bli mer kontinuitet i cyklandet. Härligt att ha middagen klar och efter duschen kunna sitta i solskenet på terassen och lugnt stoppa i sig fisk med mycket rårivet rot.

Men nu ca tre timmar efteråt förstår jag att två timmars cyklande kräver en del träning innan kroppen återhämtar sig som den ska.

Kommentarer
Postat av: Selma

Jag måste säga att jag till 100% diggar din sida. Tyvärr verkar jag inte kunna prenumerera på din sida via BlogLovin' och jag undrar vad jag gör för fel. Är det någon annan som också har problem med det här?

2011-07-11 @ 08:36:10
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0