Nytt rekord

Jag hade neutrala förhoppningar i dag när jag stegade iväg från brevlådan på sträckan som mäter 8 727 meter. Med tanke på fyra pass intensiv styrketräning och två gång pass på en vecka kunde jag vara sliten, så tänkte jag i varje fall.

Dock kändes de första fotisättningarna spänstiga och kraftfulla och även armpendlingen kom i sekvens med stegisättningarna. Kul, tänkte jag, det här kan bli något sensationellt. Mina funderingar fick bekräftelse när jag passerade första kilometer märket på 9,07 min.

Kan jag hålla 9 min i snitt per kilometer kommer jag nöjd runt rundan.

Två kilometer passerade jag stax under 18 min och då är huvuddelen ändå svagt uppför. Nu behövde jag inte längre tvivla på att kunna nå fem kilometer på 45 min. Jo då allt fungerade bra och jag når nederdelen av Sannabacken där fem kilometers märket finns på smått otroliga 43,45 min.

Jag uppmuntras av mellantiden och trycker på uppför backen  och den 500 m långa uppförlutan tillryggalägger jag på 4,45 min. Återstående kilometerar är nerför med undantag av några små branta kullar på slutet och jag når brevlådan på 1,17 tim och 10 sek.

Stelheten känns mindre efteråt mot föregående gångpass och jag kan vara på gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0