Proffs contra politiker

Diverse politiska populistiska utspel, för att lösa problem som av allmänheten uppfattas som svårbegripliga, varför de överhuvudtaget existerar, och inte snabbt åtgärdas, kan ställa till det mer än att åstadkomma förbättringar.
Innan utspelet görs borde proffessionen ha kontaktats och fått ge sin syn på problematiken.

Tyvärr i valtidert och för att vinna snabba röster och för att bibehålla makten tar inte politiker hänsyn till problematiken bakom det problem som skall lösas.

Ett sådant ex presenterar GPs ledare idag. Allmänheten upplever för långa väntetider på landets akutmottagningar. Alltså är lösningen att ingen skall behöva vänta mer än en timma på akutmottagningen för att bli behandlad av en läkare.

Som så många andra företeelser i samhället som kräver allmänhetens kontakt med myndigheter kan det vara svårt att veta vart jag skall vända mig för att lösa mitt problem.

Problemet med sjukvårdens köer kan förbättras genom bättre marknadsföring kring vart jag skall vända mig vid kroppsliga och mentala besvär blir kontentan av vad jag läser i GPs ledare.

För att förhindra att politiker lägger sig i proffsens verksamhet bör proffsen tänka över vad de kan bli bättre på.

Jag har besvär att skriva i solljus med keps på huvudet. Solglasögon funkar inte för då ser jag för dåligt. Men det är skönt att leva terrass liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0