Juholt vs alternativ

Efter att ha lyssnat till Juholt i dag i morgonsoffan undrar jag om inte fler socialdemokratiska väljare kommer att gå över till KD och andra riksdagspartier och även partier som inte finns i RD.

J är en ledare som spelar på enkla demagogiska knep. Han försvarar sig med alla tillgängliga medel och erkänner att visst kan jag backa och visst kan jag ha fel men det som jag en gång har sagt det står jag fast vid.

Att kunna erkänna att han blivit utsatt för kritik och tvingats backa finns inte på Js karta  som det heter nuförtiden.

Med en sådan ledare kommer många socialdemokrater att känna sig obekväma och i nästa val lägga sin röst på andra partier med mer trovärdiga och ödmjuka ledare.

Hägglund är en glad fyr och resonerande ledare och långt ifrån en demagog och högstämd retoriker. Jag förstår inte hur S har kunnat gå på en sådan mina som J. Jag förstår att många inom partiet har måst komplettera J med den betydligt mer ödmjuke Weiderlich för att släta över Js burdusa framtoning.

Om nu inte väljare föredrar KD finns alternativet centern med den käcka flick och damduon.

 


Kommentarer
Postat av: Sofia - Uddevallas största modeblogg!

Har kört igång veckans blogg igen, var gärna med och ta chansen att bli sedd av över 1000 personer varje dag :)

2011-10-03 @ 10:32:27
URL: http://smnmode.blogg.se/
Postat av: Julia Lahti

Häärlig blogg! Ska vi följa varandra på bloglovin? Lägg till mig i så fall, så säger du bara till så lovar jag att lägga till dig med ? :D Ha en grym dag! :)

2011-10-03 @ 11:13:44
URL: http://julialahti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0