Valberedningens misstag

För mig är det helt obegripligt hur socialdemokraterna kunde välja en personlighet som Juholt representerar. Han står för mig som en demagog som utan att ändra en min och titta en människa stint i ögonen kan säga vilka sanningar som helst. I varje fall är det det intrycket som jag får genom massmedia.

Ledare behöver inte vara auktoritära typer och som innehar kriteriet att stå pall i alla väder. Ledare bör vara mjuka, lyssnande människor.

Att socialdemokraterna som har varit landets största parti i decennier och som därigenom dragit till sig en hoper av intelligenta människor men också förstås den makthungriga kategorien inte hade förmåga att väälja en näst intill idealisk ledare är underligt.

Att så många människor i de röda leden inte hävde upp sin stämma och sa' att det här går inte med en man som inte bara till utseendet representetar den auktoritära typen utan också i ord och handling genom alla riksdagsåren måste ha gett prov på en dålig ledarstil.

Förmodligen ansåg valberedningen och andra som stödde förslaget att personligheten Juholt var ledartypen som kunde övertyga massorna med demagogi och retorik likt många andra bedrövliga ledare som världen har skådat.

Var var alla duktiga och intelligenta och framåt kvinnor i partiet? Bedrövligt att de la' sig platt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0