Gunilla Lindberg

När Gunilla Lindberg, högste företrädare för Sveriges elitidrottare uppträder i TV kan jag inte annat än få ett sömnigt intryck av hennes svar. Det kan förstås bero på att intervjuaren inte ställer nog spetsiga frågor som klargör vad Gunilla vill förbättra inom sitt ämbete och med vilka medel. Att jag enbart uppfattar hennes svar som att vi vill bli bättre gör mig irriterade. Hon borde vara informerad om vad som på ett mera detaljerat sätt borde förbättra elitidrotten i landet. Det är det jag vill veta av Gunilla Lindberg de få tillfällen i samband med intervjuer vid OS som hon svarar på frågor.
Om hon är vald för sitt sympatiska uppträdande och ödmjukhet så tycker jag inte det räcker.
Dessutom om personer, som sitter på strategiska positioner inom ämbeten år efter år, måste anses som mycket kompetenta, varför efterfrågas inte kompetensen inom andra områden? Personen måste ha ett betydande närverk som vill få deras krafter att arbeta inom just deras område.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0