Världens främsta idrottsutövare alla kategorier

Jag blev överraskad i dag när jag tittade på Tour de Ski och TVs expertkommentator Anders Blomqvist utnämnde skidåkarna till världens bästa idrottsmän. Det hade varit kul om Jonas Karlsson på värmländska hade utbrustit "nu får du allt lugne ner dej".

Rolf Göran Bengtsson och Björn Goop med sina känsliga handleder vill säkert vara med och konkurrera om titeln om inte annat en och annan supporter om de själva nu inte är så ödmjuka att de lämnar walk over, vilket jag tror.

De som är fan av Tessan och en och annan lagsportare protesterar och kan till och med framhålla att skidåkarna rekryteras ur en begränsad population som gör att inte alla supermänniskor har en chans att konkurrera.

Inte säkert att alla håller med men en och annan gör det säkert när sprinters, hoppare, kastare och långdistansare kommer på tal.

Själv skulle jag inte föreslå speedway stjärnor eller andra utövare av ex motorsport som har hjälp av maskiner som kan påverka framgångarna.

Nej, en bra lungkapacitet sig tillägnad genom långvarig smärtsam träning är visserligen en faktor men många andra faktorer måste få vara med och bestämma vilka kategorier av idrottutsövare som kan benämnas som världens främsta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0