Mustafa

Senaste tiden har offentliga debatten handlat om Mustafas vara eller icke vara i socialdemokratiska verkställande utskottet eller snarare vems fel det var att han blev invald. Kongressens betydelse liknade KInesiska högsta organ vad gäller inflytande på valresultatet. Jag har uppfattat syftet med att välja in Mustafa kan ha varit att locka fler muslimska väljare till sossarna och kanske också att försöka överbrygga kunskapsklyftor mellan vad muslimer står för och det mer sekulära svenska samhället. Jag tror, att Victoria Palm gav en rak order till valberedningen i kraft av sin auktoritära personlighet och ställning i Stockholms arbetarkommun.
Jag blir förvånad i dag när jag läser Nalin Pekguls debatt inlägg i DN och hur hon avfärdar Peter Weideruds debattinlägg som osakligt. Hur kan en företrädare för broderskapsrörelsen så grovt missuppfatta vad Mustafa står för? Jag tror mer på Nalin Pekguls beskrivning än Peter Weideruds.
Självklart skall det vara förenligt med att tro på vad som helst och samtidigt ha förtroende uppdrag i politiska partier i landet. Och lika självklart är det att det inte är förenligt att inneha förtroendeuppdrag samtidigt som jag företräder en extremistisk rörelse med totalt främmande åsikter för den kultur vi lever i.
Nalin Pekgul beskriver dagens debattklimatet i Tensta och Rinkeby på ett trovärdigt sätt men också skrämmande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0