Kalla

Jag tyckte synd om Kalla i går. Det är hennes jobb att svara på frågor och förklara insatsen i spåret. Javisst, hon är avlönad av sponsorer och skattemedel. Men varför inte hårdgranska den som närmast är ansvarig för Kallas prestationer? Damtränaren, vilket ansvar har han? Placeringar för övriga svenskor i spåret var 17,19 och 51.
Jag satt och tänkte, varför säger inte Kalla att det här gör jag för att jag tycker det är så himla kula att åka skidor och jag är här för att jag trivs med kamraterna och vilket härligt väder och vilken förmån att få delta i ett internationellt mästerskap och till råga på allt i en vidunderlig miljö med välpreparerade spår. God dryck och näringsriktig kost står och väntar på mig i matsalen och före det bubbelbad och sauna. Varför lär inte ledningen atleterna att kunna vara mer avslappnade till insatsen.
Och framför allt lär atleterna att inte i förväg sätta press på sig själva utan att förklara att jag har gjort allt i förberedelse väg som nuvarande organisation har planerat om sedan  andra har skapat bätte förutsättningar vet jag inget om. Hon kunde ha tillagt med ett leende: kanske någon är dopad som är före mig. Och inte heller är det en sådan katastrof som det framställs att komma sexa bland ett åttiotal startande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0