Degerfors

Nu förståe jag vad spelide är. Degerfors har en utpräglad spelide. Att spela bollen lugnt och säkert till närmaste kompis och däremellan blanda med långa snabba genomskärare. Alltså som världens bästa lag gör. När jag i kväll jämförde med Spanien, tänkte jag, ja men vilken minikopiering. Tänk om något allvsenskt lag med skickligare spelare kunde spela som Degerfors, eller varför inte landslaget.
Jo men, säger någon. Motståndet! Ja Falkenberg är ett topplag i superettan och i kväll spelar Degerfors ut Falkenberg på bortaplan. Degerfors ligger under i halvlek med ett mål och vinner andra halvlek med 4-1 på bortaplan. Spelarna har roligt. Ingen förivrar sig utan spelar med en avslappnad attityd. Bredsidar bollen, enkla passningar. Det ser enkelt ut men ack så svårt när jag tänker på hur betydligt skickligare spekare agerar. Beror lagets attityd på en skicklig ledning?  I så fall byt med omedelbar verkan ut Hamrin mot Werner. Synd för Degerfors. Stisse kan säkert genomföra återstoden av serien till full belåtenhet för fansen. Som måste ha mått alldeles omåttligt bra under hemfärden från Falkenberg. Jag ser fram mot fortsättningen nu närmast Assyriska.
Och tack Degerfors för en underhållande Måndagskväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0