Sagor

Jag förstår inte. Mindre grupper i förskolan stoltserar Löfven med på presskonferens inför dagens tal i Almedalen. Varför har inte socialdemokratiska politiker i sveriges kommuner prioriterat barnen utan Löfven skall behöva stå i talarstolen 2014 och förklara för undersåtarna att barnen är samhällets viktigaste politikerområde? Bara det uttalandet gör att jag måste betrakta denna politiska utsaga som en floskel. Att 2014 komma på att barnen är det viktigaste vi har är minst sagt en sensationell nyhet. Heder åt Löfven att komma på en sådan politisk prioritering. Jag blir överraskad om det i svenska kommuner år 2014 inte finns en enda barngrupp över 15 st. Jag tror det kommer att finnas flera liksom det kommer att finnas arbetslöshetstal långt över de 4% Löfven har utlovat. När det kommer till beslut om antal barn i barngrupper i förskolor i sveriges kommuner år 2016 är det andra faktorer som är styrande än Löfvens uttalande på en presskonferens i Almedalen. En sådan är kommunalskatten som skall betala fler händer i äldrevården, heltidstjänster till alla i hemvården och gratis kollektivtrafik om vänstern och fi skall få inflytande i kommande regeringskonstellation. Finns det någon kommun som kommer under 35 kronor i skatt. Och hur blir det med pensionärernas skattesänkning? Sagor..........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0