Tankegods

Skall jag störa mig på personers accessoarer eller förskönande/förfulande ingrepp i ansikte med flera kroppsdelar ? Nej, jag skall i stället hörsamma vad de har att framföra i form av åsikter, akrobatiska övningar mm. Låter jag mig förföras av ovesäntligheter missar jag poängen. Min  fokusering på ovesäntligheter säger mer om mig själv. Om jag upptäcker egenskaper som inte jag anser är till fördel enligt mitt nuvarande tankegods är det en styrka att kunna fundera och tänka över hur tänker jag egentligen. 
För att komma till insikt om otrevligheter som jag bär inom mig är det viktigt att ta del av vad en mångfald av människor skriver och säger. Och att då inte vara snabb att ständigt först hävda vad jag alltid har tänkt utan i stället kritiskt tänka, jag kanske har fel borde vara en styrka.
Så klart måste jag själv få bilda mig en uppfattning om företeelser och skeenden i tillvaron  grundad på beprövad erfarenhet men analysera först om min nuvarande uppfattning kan bli föremål för omprövning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0