Otroligt dumt

Hur ofta hör jag kommentaren från ledare, "att vi måste spela vårt eget spel". Därför blir jag förvånad när jag läser artikeln i SVD om spelarnas (Lewicki och Lindelöf) kritik mot sin egen förmåga att inte snabbt kunna anpassa sig till motståndarens spel. Hamrens taktik gick ut på att anpassa sig till Irländarnas taktik som gick ut på att spela markbollar genom mittfältet. Istället överraskade Irländarna med att spela höjdbollar över mittfältet.
 
Till på köpet var kommunikationen mellan spelarna dålig. Jaha, Hamren hade spikat att så här skall vi spela för så kommer Irland att spela. Och om de' inte spelar så vad gör vi då? Ställde inte någon spelare den frågan vid taktik genomgången. Inte ens Zlatan? Så dumt kan det bara inte fungera men vad skall jag tro?
 
Möjligen (Säkert) hade jag som ledare redan på ett tidigt stadium, redan för ett år sedan bestämt att så här skall vi spela. Ungefär som Östersunds ledare bestämde sig för inför premiären i Allsvenskan. Således så länge vi har bollen kan inte motståndaren göra mål.
 
Men Hamren har inte tron på att elva svenska proffs kan spela ett bra passningsspel och troligen inte heller svenska spelarna. Eller är det så som antyds i artikeln att så som Hamren säger att vi skall uppträda så gör vi och inga kommentarer eller frågor ställs. Svensk modell? Korkat!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0